Alla inlägg under maj 2009

Av Linda - 31 maj 2009 20:22

Ja se det var jag det... hehe


Gick en tipspromenad på grannbutiken.. vi har samma ägare osv.

Och jag vann haha... så jag fick ett presentkort inne hos dem på 500 kr.

Inte helt fel.. så jag köpte mig ett par gladiator sandaler.

Och jag har ändå 350 kr kvar att shoppa för... vi har ju sån rabatt vi som jobbar så det blir ju inga pengar.


Glad ja :)

Av Linda - 28 maj 2009 18:55

Ja, första dagen på jobbet gick riktigt bra... var lite nytt som de hade börjat med efter att jag gick hem med tjockis mage haha.

Men det kom man snabbt in i igen.


Var så skönt att få börja igen, inte för att låta hemsk men ibland kan man få psykbryt på sina barn.

Skönt att få komma hemifrån och faktiskt inte behöva tänka på barnen i första hand. Så det så.. :P


Har gjort vår framsida lite finare... köpte en hel drös med blommor igår.

Så nu fick framsidan lite färg åsså. Vart riktigt fint.

Får fixa ett kort nån gång framöver.. orkar faktiskt inte nu.


Har toksanerat valplådan idag, + badat alla 10. Haft en feber sjuk Oliver, ett yrväder till Melissa och en karl som lyckas få två rejäla sprickor i tån. Klant!! Var tack och lov inte bruten.

Han skulle spela fotboll med dottern, och lycka sparka in foten i staketet.

Vad nu staketet och Dan hade för otalt det vet jag ej. Men staketet vann!!


Så jag är rätt så slut nu.. ska bli skönt att komma till Anna på en kaffe och lite skitsnack ;)



 

Av Linda - 25 maj 2009 07:38

Jahapp... då vardet dags.

Första dagen på jobbet efter mammaledigheten, lite nervöst är det faktiskt.


Jag ska öppna själv idag, så ska man komma ihåg allt som har med det att göra... kan ju bli spännande ;) hehe

Jaja, det kommer gå bra, man ska bara komma in i rutinen igen. :)


Jag får väl uppdatera mig sen efter jobbet och berätta hur det gått.


Hoppas det är mycket folk idag, vilket det högst troligen är... löning och allt som det är. Spennande spennande!! :D

Av Linda - 23 maj 2009 21:27

Gräsmattan klar...


Jag och grannarna, som vi lägger gräs med, hjälptes åt och la den i förrgår.

Riktigt skönt att komma ut på morgonen ochs e ett grönt hav ist för jordvällingen som var tidigare ;)


Alla valpar är tingade nu å.. skönt. De kommer få så fina hem.


Anna, kaffedate snart tycker ja. Menn inte är du på msn eller.. hmm, skäms.


Av Linda - 20 maj 2009 13:18

Ja, den blivande gräsmattan börjar få sin jämna form nu...

Så nu ser jag ljuset i tunneln. :)


Antagligen är alla valpar tingade imorgon, är bara en liten plutt kvar och det är ett par från Stockholm som ska komma och titta på han imorgon.

Så man får väl se då vad det blir... :)


Oliver har ju gått sin inskolning på dagis nu, sista dagen idag.. då det är helgdag å så...

Har gått så bra för han, han finner sig i det mesta.. har bara checkat läget,.. krypt runt och lekt. Äter så dagisfröknarna tror att han ska spricka haha

Sover så snäll åsså, somnar på en gång han hamnar i vagnen.. precis som syster sin.


Ska lägga gräset i helgen... vi får hem det på fredag så det kommer ta en liten sväng att lägga det.. men oj va fint det kommer bli :)

Sen nya utemöbler (vita), STORA krukor med blommor i, ev... och då ev. en fontän på framsidan ;) hehe nu vart det kanske pensionärs varning men det skiter jag i :P Snyggt skulle det vara för det .


Skaffa ett akvarium igår åsså, grannarna Skojfrisk ville inte ha deras nå mer, så då tog jag det ist. 

Har suktat efter ett akvarium sen vi sålde det vi hade, visserligen var det vi hade mycket större (240 l) och detta är på typ 100 l. 

Men det är lagomt, Melissa är så förtjust i fiskarna så :)

Tänkte införskaffa lite nya växter, nya fiskar.. vill ha Slöjstjärtar.. typ 8 st eller så. :) Kommer bli så fint så


Ne, få nå i magen innan barnen ska hämtas på dagis.

Av Linda - 17 maj 2009 18:53

Tooooooook länge sen jag bloggade nu hehe :)


Ja vad har hänt, vi håller på för fullt ute på framsidan med marksten och rullgräs... ja se det är mycket bättre än att behöva vänta 2 år på att få det grönt igen... speciellt med tanke på att man har smått åsså...

" Inte gå på det nysådda gräset nu"

"Nej"

*Tokrus rätt över det nysådda och vips fick vi små skoavtryck i nya gräsmattan*


Ne, nån måtta får det va.


Valparna växer som bara den å... hela 2 v och 3 dagar nu.

Bara en liten skrutt kvar, den som är som mest puss sjuk å mysig.



 

Av Linda - 5 maj 2009 16:51

Här är de 4 dagar gamla...

Av Linda - 1 maj 2009 20:18

Häftigt att det kan bli så fint... :)

Ovido - Quiz & Flashcards