Alla inlägg under februari 2010

Av Linda - 23 februari 2010 07:47

Fick order av min chef att vara hemma denna vecka...'

Sa att jag var ju en sån där som biter ihop och inte visar hur ont det egentligen gör... så jag fick order att vara hemma och se till att ryggen blir riktigt bra nu.


Kan inte förstå vad hon talar om ;) hehe


Ja gårdagen var inte direkt överladdad med spänning.

Försökte mig på att dammsuga lite.. gick sådär, fick jobba väldigt långsamt.. fick sota för det senare på kvällen. AJ AJ AJ!!


Fick besök på kvällen... en hel barnfamilj med en väldans trött liten herre som inte ville vara medgörlig. Tok trött och inte hemma var ingen bra kombination ;)


Jag och Dan satte oss sen i soffan och njöt av tystnaden när barnen somnat, kollade lite vad vi vill köpa från IKEA till barnens rum. Alltid kul!! :)


Ne fixa lite kaffe på det här så man kan få vakna till riktigt.

Melissa är snäll och läser tidningen för mig. ;) Duktigt flicka jag har.

Mammas ängel, det är vad hon är!!

Av Linda - 22 februari 2010 08:40

Ja.. startade dagen kl 4:00 med att jag fick åka i ilfart till akuten.

Hade så ont i ryggen att jag inte ens kunde få i mig nå luft.


På plats sa hon att jag skulle åka hem igen med ipren. Jaha tänkte jag...

Väl hemma fick jag åka in igen kl 11:00 igen med olidliga smärtor i ryggen...

Samma där att jag inte kunde andas...


Fick en hel uppsjö med läkare som sa att jag antagligen har nå med musklerna eller en förskjuten kota i ryggen.

Fick recept på Citodon... gjorde undervek... kan iaf sova och andas nu... ont har jag ändå men det är uthärdligt iaf. Huvudsaken!


Sen på kvällen kl 20:00 fick Dan åka in med Melissa till akuten då hon hade hoppat i soffan, och ramlat ur den och slagit i huvudet i bordet.

Resultatet= ett öra som spruckit. Var bara till att sys.

När hon väl var hemma igen så sludrade hon på talet, fnissade och vinglade när hon gick. Sa det till henne att nu fick mamma och pappa se hur du kommer vara första gången du kommer hem och har testat på sprattel vatten ;) haha.

Hon fnissade massor vill jag lova!!


Och nu under natten var det nära att vi åkte in med Oliver åsså.

Konstant skrek till kl 4:00. Öroninflamation igen!!

Fick ha iaf till att lugna ner sig och somna då, skönt.

För både honom och oss.


Vilken födelsedag sa Dan!

Och vilken bröllopsdag sa jag!!

Av Linda - 19 februari 2010 21:42

Ja.. under hot var det ja... ;)


Vart under hot tvingad till ett blogg inlägg... så jag får väl se till att slänga ihop ett då... :P


Nu är vi på plats i Mora iaf.

Om än under inte allt för trevliga omständigheter... vi fick alla magsjuka på flyttdagen. Mycket trevligt vill jag påstå. Fy fan!!


Väl inne i lägenheten så vart dagen inte nå bättre...

Såg rent ut sagt ut som en byggarbetsplats.

Byggdamm överallt.

Tapetrester överallt.

Målarhinkar, rollar, penslar, tapetlim tamenfan överallt.


Vi kunde inte vara på nedervåning överhuvudtaget på flera dagar.

Dvs ingen frukost vid kökbordet för vår del.


Vi fick slippa första hyran iaf pga det.. alltid nått men va fan.


Nu är vi iaf på plats och med det mesta uppe och på plats.

Lite gardiner och lampor i taken som ska upp åsså men sen så.


Ne.. gå och natta kudden nu.

Åker buss och tåg på morgonen nu till jobbet... 5 måste jag gå upp för att hinna.

Ursch å huga!!

Men det är iaf skönt att sitta på tåg och buss.... gunga i takt med vägen ;)

Hellre det än bil måste jag säga.

Av Linda - 9 februari 2010 07:03

Här var det tok länge sen man bloggade


Har inte direkt haft någon lust till bloggeriandet på ett tag.. men nu så. :)


Mycket har hänt under denna tid.. en del jag vill skriva om här en del inte.



Ja.. vårt flyttlass till Mora går på lördag.. ska bli riktigt kul att flytta.

Hoppas nu bara på att allt blir bra däruppe i kylan.. både med jobb och allt annat.

Kul att kunna få ta upp sina gamla bekantskaper som man inte haft på länge.


Idag ska vi få reda på om Dan och Andreas har vunnit budet på Claras... spännande.

Bara till att hålla tummarna idag då :)


Om det inte blir Claras så har de ett annat kort i spelet som kan bli ännu bättre än Claras, men tiden får utvisa om det blir det eller ej.

Mycket kommer ju som sagt att avgöras idag.


Jag har haft mycket att tänka på de här senaste dagarna... så man har vart lite nollställd på allt annat.

Energinivån har inte varit vad det brukar, men nu känns det som att jag är tillbaka på rätt bana igen. Jag börjar bli jag igen!!


De närmaste vet säkert vad jag talar om.. men det är inget som skall skrivas ut i en blogg för hela Sverige att läsa.

Lite för känsligt för det!


Ja, vad händer då i livet just nu??


*Flytt
*Nytt dagis för barnen

*Pendling mellan Mora - Borlänge till en början


Allt detta känns helt okej.

Visst kanske inte så skoj att pendla men det går himla bra med bussar och tåg emellan Mora och Borlänge så det blir nog så bra så.

Spar om inte annat himla massa pengar på det, och det är ju alltid trevligt.


Dan lyckades fixa så vi slapp betala första hyran på lägenheten ;)

De skulle tapetsera om i hela lägeneheten, och de skulle bli klara innan vi flyttar in. Men nu hörde de av sig igår om att de inte skulle hinna bli klara i tid, så då slapp vi första hyran. Inte helt fel!! :)

Visst det var bara en halv hyra.. men ändå ;)


Jag är lite osäker på att just flytta till Rödmyren måste jag påstå.. har alltid hört att det inte är det bästa stället att bo på??

Men Dan säger att det har blivit mycket bättre där nu mot när vi bodde i Mora för en herrans massa år sen. Så jag får väl lita på det.

Någon som vet att det verkligen stämmer?? Bara nyfiken!!


Ne, lämna Melissa på dagis nu och sen åka till jobbet.


Ha en helt underbar dag!! Det ska jag ;) haha

Ovido - Quiz & Flashcards