Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Kanske dags nu

Av Linda - 9 februari 2010 07:03

Här var det tok länge sen man bloggade


Har inte direkt haft någon lust till bloggeriandet på ett tag.. men nu så. :)


Mycket har hänt under denna tid.. en del jag vill skriva om här en del inte.



Ja.. vårt flyttlass till Mora går på lördag.. ska bli riktigt kul att flytta.

Hoppas nu bara på att allt blir bra däruppe i kylan.. både med jobb och allt annat.

Kul att kunna få ta upp sina gamla bekantskaper som man inte haft på länge.


Idag ska vi få reda på om Dan och Andreas har vunnit budet på Claras... spännande.

Bara till att hålla tummarna idag då :)


Om det inte blir Claras så har de ett annat kort i spelet som kan bli ännu bättre än Claras, men tiden får utvisa om det blir det eller ej.

Mycket kommer ju som sagt att avgöras idag.


Jag har haft mycket att tänka på de här senaste dagarna... så man har vart lite nollställd på allt annat.

Energinivån har inte varit vad det brukar, men nu känns det som att jag är tillbaka på rätt bana igen. Jag börjar bli jag igen!!


De närmaste vet säkert vad jag talar om.. men det är inget som skall skrivas ut i en blogg för hela Sverige att läsa.

Lite för känsligt för det!


Ja, vad händer då i livet just nu??


*Flytt
*Nytt dagis för barnen

*Pendling mellan Mora - Borlänge till en början


Allt detta känns helt okej.

Visst kanske inte så skoj att pendla men det går himla bra med bussar och tåg emellan Mora och Borlänge så det blir nog så bra så.

Spar om inte annat himla massa pengar på det, och det är ju alltid trevligt.


Dan lyckades fixa så vi slapp betala första hyran på lägenheten ;)

De skulle tapetsera om i hela lägeneheten, och de skulle bli klara innan vi flyttar in. Men nu hörde de av sig igår om att de inte skulle hinna bli klara i tid, så då slapp vi första hyran. Inte helt fel!! :)

Visst det var bara en halv hyra.. men ändå ;)


Jag är lite osäker på att just flytta till Rödmyren måste jag påstå.. har alltid hört att det inte är det bästa stället att bo på??

Men Dan säger att det har blivit mycket bättre där nu mot när vi bodde i Mora för en herrans massa år sen. Så jag får väl lita på det.

Någon som vet att det verkligen stämmer?? Bara nyfiken!!


Ne, lämna Melissa på dagis nu och sen åka till jobbet.


Ha en helt underbar dag!! Det ska jag ;) haha

 
 
Sanna

Sanna

10 februari 2010 11:20

Hejsan!
Ja det var verkligen längesen du bloggade sist ;)
Ser att det händer mycket för er. Kul att flytta tillbaks till gamla bekanta. Hoppas att det blir ett gott besked om
budgivningen idag :)

Med oss är det bara bra. Elsa har blivit så stor nu och man märker att hon gör nya framsteg nästan varje dag, det är härligt!

Ha det bra
/Sanna

http://www.vaxkatten.blogg.se

 
Anna

Anna

16 februari 2010 20:56

Har ni kommit på plats och börjat fått ordning nu? : D

http://avb.webblogg.se

 
Anna

Anna

17 februari 2010 01:45

Hur gick budandet förrästen ? :D
Kram kram

http://avb.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 juli 2011 19:57

Ja det är så mycket ansvar som ligger på bara mig just nu så det är riktigt tärande.   Heltidsjobb Två barn i trots o med så mycket syskonkärlek ;) En vovve Hushållet, med allt vad det innebär.. städning, tvättning, diskning, matlagning osv...

Av Linda - 24 maj 2011 20:16

Nej att vara egen företagare är då verkligen inte en dans på rosor...   Det är riktigt tufft arbete!! Inte bra betalt med tanke på alla dessa timmar som lägs ner på en månad.   Ne... första året är riktigt hemskt måsta man ju påstå... And...

Av Linda - 11 maj 2011 20:11

Man blir alltid lite klokare av att prata med Fru Skojfrisk :) ...

Av Linda - 10 maj 2011 23:42

Ja jag vet att jag är så jekla seg på o blogga... I know!! ;)   Dagarna rullar på i dess vardag... Jobb Hämta barnen Utfodra vilddjuren ( två benta som fyrbenta) Leka (massor) Dock alltid lika kul!! :)   Sen läggdags för de små, o man...

Av Linda - 4 april 2011 20:10


Ja nu får den då ta o ge sig... Va hemma hela förra veckan pga av denna jekla förskylning... med feber åsså   Är bara täppt i näsan men har då inget att kunna snyta ur mig... ursch!! Men men den ger väl med sig så småningom... ;)   Annars...

Ovido - Quiz & Flashcards