Alla inlägg under juli 2009

Av Linda - 28 juli 2009 15:14

Ja, vi fick ta bort Rasmus igår... han hade nå fel med magen/tarmarna så han skulle imprincip svälta ihjäl.

Huga.. inge kul beslut att ta då man älskar han men vad gör man... vill ju inte att han ska tyna bort i nån svältdöd.. nej huga.

Så nu fick han en fin begravning... jag och Lisa ska måla den stora stenen som vi la uppepå... så att det ser ut om han :)

Blir ett fint minne av han.


När vi började märka att han vart dålig så sa jag till Dan att är det så att vi måste ta bort han så vill jag att vi skaffar en ny.

Så igår hämtade vi den nya lilla missen till familjen... det vart en Fanny. 

Så fin så, och har börjat finna sig i familjen Ljungbergs stök och tjo.


Lägger in ett kort på henne lite senare idag ... hoppas jag ;)

Man kan aldrig vara så säker på mig seddu hahahaha :) 

Av Linda - 25 juli 2009 06:37

Inga kort än.. de kommer :)

Ska bara få min inspiration till att ta dessa kort åsså :)


Snart är vår tvättstuga helt klar åsså, de sista grejerna köptes i igår.. så nu väntar jag bara på min käre far om ska komma  och hjälpa mig med den nya hon och kranen som ska in där. Kommer bli så fint.


Gjort om ute på balkongen åsså...

Dan har ju vår baksida att hålla på med, sätta upp staketet där till att börja med, så jag får ta balkongen ist.

Men ooo så fint det har blivit, riktigt stolt över mig själv måste jag säga. :)


Ne, ta de där huliganerna som lever rövare i soffan nu.

Av Linda - 23 juli 2009 20:28

Ska ta lite kort på mina inköp från tisdagen sen ska de ut på bloggen.. jag ska :P


2400 :- brända på nya kläder. I love!! :)

Av Linda - 18 juli 2009 21:59

Var ett tag sen jag bloggade och uppdaterade alla mina trogna läsare haha ;)


Har inte hänt så där jätte mycket...


* Vart till Bredsand med Lisa i tisdags... var mycket trevligt och avkopplande, det får man helt klart göra igen nån gång. :)

Fast trevligt sällskap och nya människor att tala med är ju aldrig helt fel ;)


*Vart själv hemma med barnen, börjar kännas nu vill jag lova.. Melissa visar tendenser på hur hon kommer bli när hon blir tonåring.

Hon kommer bli en såndär som skricker `Jag hatar dig`, smäller igen dörren till sitt sovrum och är grinig mest hela dagen. Härligt.. I can´t wait ;)


Det har vart skönt ändå hemma, bara myst med barnen och haft det underbart.

Däremot mindre kul med att på onsdags morgonen vaknade jag med världens värk i magen... vilket visade sig vara urinvagsinfektion. Skoj skoj!!

Det har jag fan inte haft sen jag var liten... åsså får man det nu.. WTF!!

Ja ja.. en pencillin kur gör susen.. å snart är den över :D


På tisdag ska jag ta mig en shopping runda med min kära mamma, har 2800 att spendera upp hehehe, I love it!!

Ska handla massa nya kläder.. så kan jag få se fin ut för en gång skull... hahah ni som känner mig vet hur jag ser ut. Fan bonnläpp som jag är.

Kommer i blåställ med gummistövlar och keps hahaha.. Ne kanske inet så allvarligt men fan inte långt ifrån ;)

Har mig ett par snygga skor på jobbet att hämta ut åsså... så snygga ska se om jag kan hitta en bild på dem så kan jag lägga in så får ni se ;)


Ne, kanske natta kudden nu då... känns som en bra idé, barnen vaknar tidigt här hemma. Uppe och kör i 110 kl 5-6 på morgonen... mitt i natten ju.

Av Linda - 16 juli 2009 20:00

Kolla in detta... :)



Av Linda - 12 juli 2009 14:37

Oj oj oj vilken kul kväll det vart..

Bilderna får tala för sig själva ;) :P


Enjoy!!



Av Linda - 9 juli 2009 10:15

Ja ja... gu va länge sen detvar man var här nu.. hehe


Har ju semester och därmed semster från bloggeriet med ;) :P


Ja vad har hänt...


* Målat om Melissas rum, eller ja... Dan har jag övervakar ;)

* Slipat ner vårt nya matbord, var mörk mahogny.. eller hur det stavas... men nu är det vitt med en träfärgad skiva.. toksnyggt vart det och jag är så stolt över mig själv :)

* Köpt en ny bil.. Dan har pratat länge om att vi MÅSTE ha en 7 sitsig bil.. why?? Vi är bara fyra personer och en hund i familjen.. men jaja.. så nu har vi en Chevrolet Tran Sport ist för Volvo V70. Saknar volvon.. buhu!!


Men men, den är skön att köra inge fel med det men nja.....


Om vi säger så här...

 Vi var ner till Södertälje för att titta på den...

När Dan provkörde den så lossnade blinkers lyktan helt... HALLÅ...

Och bilförsäljaren sa att det är sånt som händer... svar på detta påstående.. NEJ det gör det så fan heller.

Men ja... iaf... de satte fast den igen.. och vi köpte bilen... 

När vi sen kom hem med bilen så märker vi följande:

* Vindrutetorkaren bak funkar ej... härligt!!

*  Låset till bagageluckan funkar ej.. eller ja.. typ var tionde gång så låser det upp sig.. skoj skoj.

* Rutan fram på förarsidan vill inte riktigt åka upp rakt när man har haft ner den.. inge stor grej kanske man får bara putta till den lite grann.


Nu funkar iaf låset till bagageluckan.. snälla grannar vi har :)

Ja som sagt sitter ju blinkerlyktan på plats.. får väl hoppas att den fortsätter med det oxå.

Få se till att titt apå torkaren bak.. den har säkert ärgat fast.. lätt att fixa. Kan ju t.o.m jag göra :) Det du, lite händig är jag allt. :P


Ne.. snart ska jag och klippa håret.. ska bli så skönt så. :)

Sen shopping runda med Liiiiissssa ;) Din hoppla höna :P

Ovido - Quiz & Flashcards