Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Seg AB ;)

Av Linda - 10 maj 2011 23:42

Ja jag vet att jag är så jekla seg på o blogga... I know!! ;)


Dagarna rullar på i dess vardag...

Jobb

Hämta barnen

Utfodra vilddjuren ( två benta som fyrbenta)

Leka (massor) Dock alltid lika kul!! :)


Sen läggdags för de små, o man sitter oftast själv hemma om kvällarna så Dan jobbar mestadels... trist men en sanning!! :(


Annars rullar dagarna på jättesnabbt.. hade önskat mig några fler timmar varje dag för att hinna med allt man vill göra.


Har nog även hamnat i en svacka i mitt liv nu känns det som...

Har ingen ork alls vissa dagar till att göra någonting.. dvs hemma.

Orkar inte ställa mig o ställa in i diskmaskinen

Dammsuga

Moppa

Tvätta


Känns som att jag gör det så jävla ofta o jag orkar inte!!


Man ser spisen skitig o bara känner en djup suck i kroppen o vänder på klacken!!

Nästa som att: Ser jag det inte så finns det inte!!


Detta är så ofantligt olikt mig!!!!!

Jag älskar att det städat, snyggt, ihop plockat med leksaker osv innan barnen somnar... det är det jag trivs med... då mår jag som bäst!!

Vet inte om det typ är förstadiet på utbrändhet!! Har aldrig varit med om det för så det kan jag inte svara på om det är eller ej!


Känner någon igen sig i detta??


Jag har ju hand om hushållet mer eller mindre själv...

Dan hjälpte mig mycket för ett tag sen, men nu har han börjat jobba mycket igen så då ligger ju huvudansvaret på mig.. igen!!

Så jävla drygt...


Jag hoppas att det blir bättre efter ett tag när Dan inte har lika mycket jobb framför sig inför sommaren!!

Är ju mycket som ska klaffa då med allt ifrån annonser till utemöbler o utebar.


Det sista som lämnar människan är ju hoppet, så det är det jag lever på :)

 
 
Lisa

Lisa

11 maj 2011 13:48

Det kommer gå bra Linda, du är väldigt stark, men inte alltid och de behöver man inte vara, ibland behöver man släppa och "falla lite" för att kunna ta sig fram igen, med nya friska krafter!

Sen är det oxå så att det spelar ingen roll hur mkt gubben jobbar, finns alltid nått han kan ta tag i för att underlätta!

Puff puff

http://www.lisaroos.blogg.se

Linda

11 maj 2011 20:09

Ja det är sant!!
Men lite jobbigt när man "faller"" tills man kommit på fötter igen ;)

Ja får fan piska han i röven så han kan göra nått o ;)

Puff Puff

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 juli 2011 19:57

Ja det är så mycket ansvar som ligger på bara mig just nu så det är riktigt tärande.   Heltidsjobb Två barn i trots o med så mycket syskonkärlek ;) En vovve Hushållet, med allt vad det innebär.. städning, tvättning, diskning, matlagning osv...

Av Linda - 24 maj 2011 20:16

Nej att vara egen företagare är då verkligen inte en dans på rosor...   Det är riktigt tufft arbete!! Inte bra betalt med tanke på alla dessa timmar som lägs ner på en månad.   Ne... första året är riktigt hemskt måsta man ju påstå... And...

Av Linda - 11 maj 2011 20:11

Man blir alltid lite klokare av att prata med Fru Skojfrisk :) ...

Av Linda - 4 april 2011 20:10


Ja nu får den då ta o ge sig... Va hemma hela förra veckan pga av denna jekla förskylning... med feber åsså   Är bara täppt i näsan men har då inget att kunna snyta ur mig... ursch!! Men men den ger väl med sig så småningom... ;)   Annars...

Av Linda - 15 mars 2011 20:16

Nej men fy fan säger jag bara....   Jävla tvättmaskins helvete.... den har ju gått sönder... och den är inte mer än ett år gammal.... jävla skitgrejer!! Och den var INTE billig vill jag lova...   Nu har jag iaf lokaliserat räkningen för den...

Ovido - Quiz & Flashcards