Alla inlägg under november 2009

Av Linda - 29 november 2009 08:35

Ja det står på agendan idag... ska bli så kul att baka med ungarna.


Får se om fru Skojfrisk o IB vill vara med och baka åsså.. de skulle tänka på saken.


Får se om jag hinner slänga upp lite jul gardiner och lite pynt åsså... första advent så det måste man ju göra. Blir helt förskjutet när inte Dan är hemma.. man prioriterar att vara med barnen ist.. 

Men ska försöka iaf att hinna det idag..


Ne svepa kaffet sen sätta lite fart då kanske. :)

Av Linda - 28 november 2009 15:41

Degen står på jäsning i kylskåpet. :)

Tänkte baka lite pepparkakor med ungarna imorgon.. ska nog bjuda in mormor som får baka lite hon med :) Får se om hon har tid.

Sen är det ju julskyltning imorgon åsså.. :) Är så kul att gå på den.. inte som när man själv var liten kanske.. men än dock så kul :)


Dan är ju i Mora hela helgen på hockey... både fredags och söndags match så han sover kvar där hos en kompis bror.

Trökigt här hemma utan han men men...


Drygt med alla dessa räkningar... huga!!


Tack och lov för en snäll mamma och pappa.. annars hade det inte gått så bra denna månad.

Jekla försäkringskassan... de skiter då fullständigt i alla familjer osv som inte kan betala sina räkningar i tid. Dan fick inte sina pengar nu utan skulle KANSKE få den om en vecka. Puckon!!

Hur fan ska man kunna betala sina räkningar då?? Hemskt svårt då vill jag lova.


Ne... mysa ner sig i soffan med barnen en sväng nu.. sen lite kvällsmat.


Av Linda - 22 november 2009 08:33

Ja det fick ja.. typ 2000 mer.. och mer ändå ska jag ha.. vi skulle nämligen ha löneförhöjning nu.. Anna hade fått det men inte jag... så mer mer ska det vara ;)


Vill ha jul nu.. massa snö.. kallt.. ljus...julkulor...julpyssel...julmarknad

Lovley!!


Får se om det blir en kaffedate idag med Frau Grus... hoppas hoppas vore riktigt skoj. :) Får se till att baka nått åt henne :)


Ne.. dricka upp kaffet och vakna till liv.. sen jobbet igen.

Ända tills på onsdag... då har jag jobbat 7 dagar på raken.. wiiieeee!!

Av Linda - 18 november 2009 10:07

Ja... tog som sagt några före tapetsering och några under tapetsering och sen efter. :)


Enjoy!!


 


Haha.. Dans kalsong rumpa vart med där... den bjuder jag på ;)

Rummet som det sågt ut innan.


 


Första uppe... lite pill och trix innan den hamnar som den ska.. men nu var det på G


 


Halva rummet klart, det börjar bli snyggt nu :)


 


Det färdiga resultatet... snyggt va??


Jag vart då nöjd :) Ska bara byta gardiner nu åsså.. för nu gjorde de sig inte snyggt med de röda. Huga!!

Funderar på svarta panelgardiner... mhm.. kan vara nått där.


Vart lite oskärpa på visa av bilderna.. var nog lite ivrig i min dokumentering haha :D

Av Linda - 18 november 2009 06:37

Ja nu vart sovrummet klart igår... går fort bara man hjälps åt... fyra ögon ser mycket mer än bara två ;)


Ska läggan in före, under tiden och efter kort så ni får se.

Men måste vänta tills barnen är på dagis... så det får bli efter det :)


Ne kaffe i kroppen så jag kan få vakna till lite.

Har inte fått sovit ut på jag vet inte hur länge... får typ ligga kvar i 30 min osv.. men det hjälper fan inte.

Då hinner man kanske precis slappna av igen.. sen kommer han nerfarande... "Ska du gå upp snart?? Jag måste göra mig iordning"

Jaha.. men jag har fått göra mig iordning när barnen är med.. det är inte så svårt.


Längtar efter en morgon då han lämnar barnen på dagis.. och jag  kan få ligga kvar i sängen och bara vara.


Det är så här... Jobbar jag måste jag gå upp... självklart!!

Är jag ledig så jobbar han... då måste jag gå upp!!


SKITLESS på det!! När är det min tur då??

Av Linda - 16 november 2009 15:40

Ja det står på listan av att göra imorgon...

Tapetbordet på väg hem... allt annat står redo för att användas. Spännande att se hur det ska bli. :)


Alla barnsaker försvinner idag med... sååååå skönt. Man har ju en uppsjö med saker vill jag lova.

Kommer till god användning iaf så det är kul. :)


Man kanske ska skicka efter julkort kom jag på idag.. så man hinner få dem i tid till uppskickning ;) haha

Har både Olivers och Melissas julkläder nu så nu kan man ju ta sig lite fina kort som man kan ha på julkorten.

Vart så fint förra året så det strävar vi efter till detta år med.. :)

Oliver var ju så liten då så han kunde ju bara åla runt då.. så han var ju stilla. Kan bli värre nu.. full fart och ingen broms ;) ingen bra kombination. Men nått kort ska vi väl kunna få till.


Av Linda - 14 november 2009 08:22

Ja snart ska jag åka till jobbet men hinner nog med ett kort inlägg


Jag..nå fler timmar blir det då inte för mig...

Surt sa katten men vad gör man...


Har sökte ett jobb... lät lite småspännande men vi får se... de skulle gå igenom alla ansökningar så fort ansökningstiden gått ut.

Heltid och på dagtid.. inga helger... lät härligt måste jag ju påstå.

Då kan jag hämta barnen på dagis.. och man har varje helg ledig till att leka massor i den tilltänkta snön som jag tycker kan få komma i massor. :)

Snöhästar ;) :D



Av Linda - 9 november 2009 18:18

"Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre du får hela jävla jag"


Riktigt bra sagt måste jag säga... :)

Ovido - Quiz & Flashcards