Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Linda - 27 oktober 2009 07:51

Började med besök från grannflickan... kom in och lekte med barnen medans jag bakade pajer för glatta livet :)


Sen kom syster min på besök med sina två döttrar, de busade med barnen de med.. och fikade upp den ena pajen.


Sen kom mina jobbtjejeor, de egentliga gästerna för dagen... fick gå sin egen rundtur i huset för jag hade fullt upp med barn och diskberget som vart efter första fika sittningen :)


Sen vart det ett mer lugnt tempo... bara mina barn och jobbtjejorna... skönt!!

Hann sitta och kackla en hel massa, riktigt trevligt. :)

Ätit gott och suttit i trevligt sällskap.. kan det bli bättre?? ;)


När de for så fixade jag ihop min cheesecake, fick springa och ta tillbaka min kokpärm från granne Skojfrisk aka Muffi.

Vart där en liten stund och pratade lite... ska säga att jag då hade en lätt huvudvärk... på vägen tillbaka hem så började de bullta nå infernaliskt (finns det något sådant ord??) och fick ta mig två migrän tabletter och kastade ihop cheesecaken och gick sedan och la mig och sov i typ 15 min.

Hörde både Muffi komma för mat... och gå för besök :)


Blir väl så med en heldag med besök och tjo och schim??.... när det väl vart lugnt så smäller det till i stackars lilla huvudet. :P


Muffi kom även förbi på kvällen på lite saft,, kortspel och självklart cheesecake.. hade tjatat om den i någon timme hon haha :) Men den måste stå i frysen i minst 6 tim.. så det fick ta sig en lite stund innan den kunde avnjutas.


Hur som haver... en riktigt trevlig, fullspeckad dag med massa trevligt besök och mycket gott i magen.

Tror jag kan ha gått upp 2 kg nu hahaha... var t.o.m tvungen att ställa mig på vågen imorse för att se att så inte var fallet.... och till min lättnade så stod den på samma vikt som innan.

Har ju faktiskt gått ner 1 kg till... sen innan Melissa låg i magen.. det är jag då stolt över :D

Ovido - Quiz & Flashcards