Alla inlägg den 10 april 2009

Av Linda - 10 april 2009 07:10

Fick duka påskbord igår på kvällen, då Dan jobbar så jekla mycket hela påsken så fick vi ta vårt familje påskbord då.

Är så gott med påskmat... är sådär farligt som vid julen hehe.. :)


Åh gu va trött jag är idag, fick köra min morfar och deras katt till Falu Djursjukhu, var hemma runt 23 eller nått sånt. Tog oss alltså ca 5 timmar allt som allt... var ett riktigt akutfall som kom in när vi var där.. den hunden var uppenbarligen döende ursch ursch!!

Hon som var i rummet bredvid oss grina och skrek... hade jag åsså gjort så inte klandrar man henne heller.


Ja då åter till morfar och mormors katt, Saga, hon hade en rutten käktand såg jag när jag tittade.. och halva ansiktet var helt uppsvält av var. När man lyfte på kinden lite så bara välde och då menar jag välde det ut var. Blä, huga!!

Så de fick iaf söva henne och sätta ett dränage... tror det stavas så... i ansiktet på henne.. en stor gul plastslang om sticker ut i kinden på henne. Så skulle hon få gå på antibiotika ett tag nu,, efter det skulle de dra ur tanden åt henne och snygga till hela munnen.

Blir nog till att köra katten till djursjukhuset på tisdag åsså, då skulle de ta bort dränaget åt henne. Morfar och mormor är lite små virriga ibland så.. hehe inte att de glömmer saker och så men sådär.. gammel söt virriga. 

Ovido - Quiz & Flashcards