Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Grillpartaj

Av Linda - 27 april 2009 06:23

Vi hade grillparty igår med grannarna Skojfrisk, som tog med sig ett helt kompis gäng över till oss. Emma & Peter, Nicklas & Jill.


Vi hade det hos oss då det är lättare med ungarna vid läggdags osv...


God mat, massa kackel, och en hel del skratt så vart kvällen fulländad.


Ska se om inte sista delen på staketet vill komma upp idag åsså, batteriet i borrmaskinen tog ju slut... jävla karl man har då.. ska väl för fan se till att grejerna funkar när man behöver dem ;) hehehehehe


Sen är det bara målningen kvar då.... :) Sen så.. är det klart.

 Känns riktigt skönt att ha staket vill jag lova, vi har ju fröken massa-spring-i-.benen-springa-ifrån-mamma-och-pappa Hon löper järnet iväg när man säger åt henne att hon inte får springa iväg sådär, skitunge.

Det är Dan gener, sådär var aaaaldrig jag när jag var liten ;) :D

Sen kommer ju snart valparn åsså, och dem vill man ju kunna ha ute i olen, kan ju vara lite lättare att ha koll på dem då om det är ett staket.


Sen ska vi fixa till gräsmattan, ska ha hit en grävmaskin som hyvlar av den, ser fan ut som att vi är potatisbönder här,.. iaf med den åkern på framsidan ;) Sen på med matjord och rullgräs. Lite dyrare, men det är det fan värt.

Annars har vi ingen gräsmatta på 2 år. Medans rullgräset kan man gå på på en gång. Det du!!!


Dan har även planer på att bygga en helt ny altan på framsidan, som ska vara upphöjd... vet inte ja om jag tycker att det låter så snyggt eller bra.

Ska iaf vara en del av den som är täckt med tak, den andra blir ett soldäck.


Ne undra om man ska göra nå vettigt, dricka upp mig älskade kaffe så jag blir som folk igen. hehe :P 


Nu är det inte långt kvar för Molly, på torsdag är det dags om det blir på exakt tid... only time will tell. Nyfiken!!

Vi har vadslagning här på gatan, grannar och fan vet allt är med och slår vad :) Allt mellan 3-10 är det på :)

 
 
Lisa

Lisa

27 april 2009 17:07

Aa en riktigt lyckad kväll, me grillygrill :)

http://www.jacobsen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 juli 2011 19:57

Ja det är så mycket ansvar som ligger på bara mig just nu så det är riktigt tärande.   Heltidsjobb Två barn i trots o med så mycket syskonkärlek ;) En vovve Hushållet, med allt vad det innebär.. städning, tvättning, diskning, matlagning osv...

Av Linda - 24 maj 2011 20:16

Nej att vara egen företagare är då verkligen inte en dans på rosor...   Det är riktigt tufft arbete!! Inte bra betalt med tanke på alla dessa timmar som lägs ner på en månad.   Ne... första året är riktigt hemskt måsta man ju påstå... And...

Av Linda - 11 maj 2011 20:11

Man blir alltid lite klokare av att prata med Fru Skojfrisk :) ...

Av Linda - 10 maj 2011 23:42

Ja jag vet att jag är så jekla seg på o blogga... I know!! ;)   Dagarna rullar på i dess vardag... Jobb Hämta barnen Utfodra vilddjuren ( två benta som fyrbenta) Leka (massor) Dock alltid lika kul!! :)   Sen läggdags för de små, o man...

Av Linda - 4 april 2011 20:10


Ja nu får den då ta o ge sig... Va hemma hela förra veckan pga av denna jekla förskylning... med feber åsså   Är bara täppt i näsan men har då inget att kunna snyta ur mig... ursch!! Men men den ger väl med sig så småningom... ;)   Annars...

Ovido - Quiz & Flashcards